tiistai 20. elokuuta 2013

Takaisin Suomessa

Nyt olemme palanneet jälleen Suomeen ja ajattelin kertoa teille nyt muutaman päivän ajan päivä päivältä meidän Saksan matkastamme. Lähdimme Helsinkiin siis torstaina, jolloin menimme tervehtimään poikaystäväni sukulaisia. Vietimme puoleenyöhön saakka siellä aikaamme ja palattuamme poikaystäväni enon tyköön oli jo kello lähemmäs neljä, jolloin lähdimme Helsinki- Vantaan lentokentälle. Kuuden aikaan aamulla lentokone lähti kohti Berliiniä ja voin kertoa, että uni kyllä maittoi. ;D Berliiniin päästyämme noin kahdeksan aikaan aamuste ja laukut saatuamme suuntasimme kohti hotelliamme. Poikaystäväni oli vakaasti sitä mieltä, että hotellimme sijaitsee aivan kiven heiton päästä lentokentältä ettei taksia kannata ottaa. No, olimme kävelleet noin 10 kilometriä ja eksyneet muutaman kymmenen kertaa ennen kuin poikaystäväni luovutti ja antoi minun ottaa taksin meille. Taksilla pääsimme sitten loppumatkan hyvin hotellillemme. :D Hotelliin päästyämme saimme huoneen suoraan. Kävimme vaihtamassa vaatteet ja jättämässä tavarat huoneeseen, jonka jälkeen lähdimme etsimään ruokapaikkaa. Syötyämme lähdimme Berlin city tour- ajelulle bussilla. Kävimme mm. Euroopan suurimmassa kauppakeskuksessa, KaDeWe:ssa, Potsdamer Platzilla, Berliinin muurilla, Checkpoint Charlilla, Alexanderplatilla, siegessäulessa, sekä Brandenburgerin torilla.